onsdag 13 januari 2010

Boksläpp

Idag kommer min nya bok, Den föreställda mångkulturen: Klass och etnicitet i svensk samtidsprosa, ut. Så nu är det bara att bege sig till bokhandeln (eller lämna ett inköpsförslag på biblioteket) för den som vill läsa vad jag har knåpat ihop.
Boken handlar om hur föreställningen att Sverige blivit ett mångkulturellt samhälle påverkat synen på förhållandet mellan litteratur, klass och etnicitet. De romaner jag analyserar är Jonas Hassen Khemiris Ett öga rött, Marjaneh Bakhtiaris Kalla det vad fan du vill, Lena Anderssons Var det bra så?, Hassan Loo Sattarvandis Still, Susanna Alakoskis Svinalängorna och Åsa Linderborgs Mig äger ingen.
Vad jag kan se har Bokus och AdLibris bäst priser.
Om någon skulle hitta en recension av min bok i dagspressen eller i någon tidskrift får ni gärna meddela mig. Det är ju alltid kul att se vad andra tycker om det man skrivit. Och om ni vill meddela era egna intryck av boken är ni naturligtvis välkomna att höra av er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar