tisdag 4 september 2018

Miniföreläsning om klass, migration och litteraturhistorieskrivning

På fredag 7 september fyller institutionen vid Malmö universitet där jag jobbar – Konst, kultur och kommunikation (K3) – 20 år. Det firas bland annat med en serie miniföreläsningar på olika platser i staden.
Mitt bidrag blir en presentation av några tankar om klass, migration och litteraturhistorieskrivning, med utgångspunkt i ett konstverk på Einar Hansens esplanad (mellan Waynes Coffee och Restaurang Monster) av Johan Falkman som bland annat avbildar arbetarförfattaren Gösta Larsson.
Jag kommer att finnas på plats vid konstverket mellan 14.00 och 17.00 på fredag. Mer information om detta, och om resten K3s 20-årsfirande hittar man här.
En försmak av innehållet i min miniföreläsning får man i en kulturkrönika jag skrivit i Skånska Dagbladet idag. Man kan också kolla in tidigare blogginlägg om Gösta Larsson och om Falkmans konstverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar