torsdag 16 mars 2017

Ur Arkivet: Lars Åke Augustsson, Min broders bok

Jag har skrivit i olika tidningar och tidskrifter längre än jag har bloggat. I början av 90-talet recenserade jag till exempel konserter i numera nedlagda Arbetet. Därefter skrev jag en hel del om framför allt litteratur i exempelvis Finanstidningen (som också lagts ned, men som jag inte saknar lika mycket som Arbetet) och Kristianstadbladet, samt inte minst i LO-Tidningen (som numera heter Arbetet). De flesta av dessa texter finns inte tillgängliga på nätet. Några finns där, men är svåra att hitta. Många av dem finns dock i mitt arkiv (där de förvisso också kan vara väldigt svåra att hitta). Därför tänkte jag framöver lägga ut en del av dem här på bloggen. Först ut är nedanstående recension av Lars Åke Augustssons Min broders bok som publicerades i Arbetet i november 1999. (Om man klickar på texten bir den större.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar