måndag 11 oktober 2010

Konferenser och undervisning

Idag blev jag inbjuden till ett symposium om norrländsk litteratur och arbetarlitteratur som kommer att arrangeras i Härnösand 9-10 februari. Ett intressant initiativ. Hoppas verkligen att jag har tid att delta. Först ska dock konferensen i Lund i 8-9 december klaras av.
Imorgon har jag min första föreläsning om arbetarlitteratur här i Münster. Det ska bli kul att se vad tyska studenter har att säga om den svenska arebtarlitterära traditionen och att höra vad de har att säga om litteratur och klass. Rapporter följer framöver. Och vid tillfälle ska jag även försöka berätta litet om min nätkurs om arbetarlitteratur (som ges vid Malmö högskola).
(Märks det förresten att detta blogginlägg är skrivet med hjälp av ett tyskt tangentbord som saknar en viss svensk bokstav som är mycket vanligare än man tror?)

2 kommentarer: