söndag 18 december 2016

Klass 2016:4

Jag har varit i Australien och lider av "jet lag". Som tur är möttes jag vid hemkomsten av en brevlåda fylld av saker att läsa när jag inte kan sova. Bäst av det jag hittills läst är senaste numret av Föreningen Arbetarskrivares tidskrift Klass. Denna gång bjöds jag bland annat på två mycket fina intervjuer: Beata Hansson har samtalat med Elsie Johansson och Jane Morén har pratat med Micke Evhammar. Andra texter som förgyllt min sömnlöshet är en dikt av Carola Ankarborg, en skrivresedagbok av Doris Dahlin, ett kåseri av Mats Källblad och en litterär programförklaring av Maria Hamberg. Som vanligt är tidskriften vackert formgiven. Nyligen kom beskedet att Klass tilldelats kulturtidskriftsstöd. Få publikationer är mer förtjänta av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar