måndag 14 juni 2010

Anne Feeney

När jag stack till Amerika lovade jag att rapportera från konferensen "How Class Works" så fort jag återvänt till fosterlandet. Nu är jag hemma, men jag har inte riktigt tid att infria mitt löfte. Det är ju terminsavslutning, med allt vad det innebär av tentarättningar, kursvärderingar, uppsatsseminarier etc. Dessutom ska ungefär två tusen artiklar skrivas färdigt.
Mer utförliga rapporter får alltså anstå ett tag. Men den som väntar på något gott väntar som bekant aldrig för länge. Och medan ni väntar kan ni ju ta och kolla upp den amerikanska sångerskan Anne Feeny, som uppträdde på konferensen.
På sin hemsida beskriver hon sig som "unionmaid, hellraiser and labor singer". Det är en ganska bra beskrivning, fast man får nog lägga till "lustigkurre" för att den ska bli riktigt träffande. För hur ska man annars karaktärisera en artist som sjungit in en polka om underbemanning i vården?
Polkan i fråga heter "Were nursing as fast as we can" och kan avnjutas här nedan :

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar